PLAN MANAGERIAL



An şcolar 2010 - 2011

1. CURRICULUM


Obiective strategice:

-     Adaptarea curricumului şcolar la nevoile de dezvoltare personală ale elevilor şi la cerinţele părinţilor acestora;
-     Utilizarea de soft educaţional adecvat curricumului şcolar ;
-     Selecţionarea furnizorilor de curriculum pentru metodici de predare ale diferitelor discipline, care răspund cel mai bine nevoilor de dezvoltare ale 
şcolii;     
-     Alegerea şi urmărirea unor indicatori sintetici şi obiectivi pentru activitatea didactică şi nedidactică;
-     Crearea unei baze de teste de evaluare pentru elevi, în concordanţă cu standardele naţionale, care să ofere o radiografie obiectivă progresului şcolar;
-     Creşterea gradului de consultare al părinţilor în alegerea disciplinelor opţionale şi acordarea conţinuturi lor acestora la nevoile concrete ale partenerilor  sociali;
 -    Introducerea în CDŞ a unor tematici de cunoaştere a rolului şi tendinţelor de dezvoltare ale Uniunii Europene
-     Dezvoltarea unui curriculum specific adaptat nevoilor elevilor inclusiv cu cerințe speciale şi la solicitarea părinţilor  acestora.
    Funcţia managerială
                      Acţiuni
  Termene
Resurse umane / financiare
    Responsabili
        Indicatori deperformanţă                   
1. Proiectare
Elaborarea proiectului de curriculum al şcolii privind aplicarea curriculum-ului naţional şi dezvoltarea locală de curriculum
Anual
1-17.09.10
Cadre didactice
Director, Comisia pentru curriculum
Corelarea obiectivelor stabilite la nivel naţional şi a celui local cu cele specificate în proiectul şcolii.


Elaborarea proiectului activităţii extracurriculare şi al concursurilor şcolare
Anual
1-17.09.10
Cadre didactice Psiholog şcolar
Director adjunct Coordonator comisie programe educative şcolare si extraşcolare
Corelarea obiectivelor şi activităţilor stabilite la nivel de şcoală cu cele stabilite la nivel naţional şi local.

Adaptarea programelor la nevoile copiilor cu c.e.s. şi la cei valizi
Anual
Cadre didactice Psiholog şcolar
Director adjunct Coordonator comisie programe educative şcolare si extraşcolare
Corelarea obiectivelor şi activităţilor stabilite la nivel de şcoală cu cele stabilite la nivel naţional şi local.





2. Organizare
Procurarea programelor din trunchiul comun aprobate, asigu rarea manualelor şi a materialului didactic omologat.
Anual
1-30.09.10
Cadre didactice /programe de dotare finanţate de MECT
Director Bibliotecar Contabil şef
Existenţa în şcoală a programelor, manualelor şi materialului didactic necesar.


Asigurarea cadrului necesar şi a bazei logistice pentru activităţile extracurriculare şi concursuri şcolare.
Permanent
Personal administrativ Cadre didactice
Director adjunct Coordonator comisie programe educative şcolare şi extraşcolare
Corelarea cadrului şi a bazei logistice cu obiectivele activităţilor.
3. Conducere operaţională
Aplicarea documentelor curriculare aprobate (pentru trunchiul comun şi disciplinele opţionale)
Permanent
Cadre didactice
Director Responsabili comisii metodice
Respectarea documentelor curriculare aprobate


Structurarea orarului şcolii cu respectarea cerinţelor psihopedagogice
Anual
 17.09.10
Comisia de orar
Director
Raportarea schemei orare la specificul şcolii


Monitorizarea ofertei educaţionale a şcolii în acord cu indicatorii de performanţă stabiliţi în urma diferitelor forme de inspecţie
Permanent
Responsabili comisii metodice
Director, director adjunct
Program de asistenţe la ore, asistenţe la activităţi educative şi extracurriculare


Supervizarea desfăşurării activităţilor educative şcolare şi extraşcolare
Semestrial
Coordonator comisie programe educative şcolare şi extraşcolare
Director adjunct
Corelarea planurilor de activitate cu specificul şcolii
4. Control / evaluare
Evaluarea ofertei educaţionale şi a performanţelor educaţionale pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi în urma diferitelor forme de inspecţie
Conform planurilor de activitate
Comisii metodice Comisie concursuri şcolare
Director, director adjunct
Rapoarte semestriale


Elaborarea propunerilor privind modificarea curriculum-ului naţional si a dezvoltărilor locale
Când este cazul
Comisii metodice
Director
Rapoarte întocmite


                                                                                                             



Asigurarea organizării şi desfăşurării tezelor si a admiterii absolventilor claselor a IX-a în următoarea treaptă de şcolarizare
Semesial
Iunie-iulie
Cadre didactice / venituri MECT, venituri proprii
Director
Rezultate obţinute de elevi la teze
100% repartizare absolventi


Întocmirea documentelor şi a rapoartelor tematice curente şi speciale solicitate de ISJ, CCD, MECTS şi autorităţile  locale
Când este cazul
Comisii şi colective de lucru
Director Responsabili comisii şi colective de lucru
Rapoarte întocmite


Întocmirea documentelor legale privind curriculum naţional
Conform regulament
Cadre didactice
Director Responsabili catedre
Planificări calendaristice
 Proiecte didactice


Arhivarea şi păstrarea documentelor şcolare oficiale
Permanent
Secretariat
Director
 Secretar şef
Respectarea legislaţiei
5. Motivare
Asigurarea caracterului stimulativ şi fundamentarea dezvoltărilor locale de curriculum pe experienţa elevilor şi pe specificul comunitar.
Anual
Cadre didactice Elevi
Director
Schema orară
6. Implicare şi participare
Încurajarea, consemnarea şi transmiterea către cei în drept a dezvoltărilor curriculare locale şi a propunerilor pentru îmbunătăţirea curriculum-ului naţional, provenite de la cadrele didactice din şcoală.
Permanent
Consiliul profesoral
Director
Rapoarte întocmite
7. Formare / dezvoltare profesională şi personală
Asigurarea abilitării şi a consultanţei în problemele de curriculum pentru cadrele didactice.
Permanent
Comisia pentru perfecţionare metodică şi formare continuă
Coordonator comisie
Corelarea  activităţilor   de perfecţionare  cu cerinţele curriculumului naţional.
 Participarea cadrelor  la diferite         forme de perfecţionare.







                                                                                                                  
8. Normarea şi organizarea grupurilor /dezvoltarea echipelor
Organizarea colectivelor de catedră şi a echipelor de proiect -în funcţie de necesităţile şcolii şi de activităţile planificate.
Când este cazul
Cadre didactice Parteneri locali Parteneri externi
Comisia pentru
proiecte  de dezvoltare
Participarea la proiecte de dezvoltare locale, naţionale şi internaţionale
9. Negocierea / rezolvarea conflictelor
Asigurarea coerenţei între curriculum-ul naţional şi dezvoltările regionale/ locale.
Permanent
Comisii metodice
Consiliul profesoral
Stabilirea CDŞ în interesul elevilor, în concordanţă cu obiectivele curriculumului naţional şi cele specifice locale


Asigurarea coordonării între diferitele discipline/ module / cadre didactice.
Permanent
Comisii metodice
Consiliul profesoral
Aplanarea conflictelor


Rezolvarea "conflictelor de prioritate" - între reprezentanţii diverselor discipline - în interesul copiilor /tinerilor
Permanent
Comisia de elaborare PDȘ și  organizare oferta educaţională a şcolii
Consiliul profesoral
Stabilirea schemei orare pe baza opţiunii elevilor

adaptarea programelor şi a resurselor organizatorice şi procedurale la nevoile

II.                RESURSE UMANE


 Obiective strategice:

-   Stimularea perfecţionării  cadrelor didactice pentru cunoaşterea noilor tehnologii,  pentru promovarea didacticii  moderne cu accent pe
dezvoltarea de competenţe;
-   Adaptarea metodelor didactice la noile tehnologii informaţionale;
-   Promovarea şi încurajarea activităţilor în echipă ;
-   Participarea cadrelor la cursuri de iniţiere în managementul calităţii;
-   Familiarizarea cadrelor didactice cu sistemul de evaluare externă;
-   Motivarea întregului personal în funcţie de creşterea eficienţei muncii;
-   Perceperea şi utilizarea elevilor ca parteneri în derularea actului educativ;
-   Proiectarea şi derularea unor activităţi de consiliere socială şi profesională cu părinţii;
-   Familiarizarea cadrelor didactice cu metodele specifice muncii în echipă şi introducerea adecvată a acestora în actul didactic;
-   Promovarea valorilor democratice prin utilizarea unui stil managerial care să promoveze o cultură organizaţională de tip reţea.





   Funcţia managerială
                Acţiuni
   Termene
Resurse umane/ financiare
     Responsabili
       Indicatori de performanţă
1. Proiectare
Elaborarea       proiectului        de dezvoltare a resurselor umane -recrutare,      selecţie,      utilizare, motivare,      disponibilizare, privind  atât personalul  didactic cât şi cel nedidactic.
Anual
30.09.10
Comisii metodice Secretariat
Director
 Secretar şef
Ştat de funcţii


Stabilirea /operaţionalizarea criteriilor de recrutare, utilizare şi disponibilizare.
Anual
Consiluil de Administraţie
Director
Respectarea legislaţiei
2. Organizare
Realizarea procedurilor de ocupare a posturilor şi catedrelor vacante pentru personalul din subordine - conform criteriilor naţionale locale şi proprii.
Anual, conform grafic de mobilitate
Comisia pentru  încadrarea și salarizarea personal did. și nedid.
Secretariat
Director
 Secretar şef
Fişa de încadrare


Realizarea cuprinderii copiilor şi tinerilor înscrişi în unităţile de studiu, colectivele şi formele de educaţie stabilite prin lege.
Anual
Secretariat
Director
Secretar şef
Realizarea    planului     de şcolarizare


Organizarea concursurilor şi a tuturor formelor de admitere pe bază de selecţie, conform metodologiilor stabilite la nivel naţional, judeţean sau proprii.
Conform grafic
Comisia de pregătire pentru examene, concursuri și olimpiade
Director
Respectarea metodologiilor de admitere


Realizarea orientării vocaţionale a copiilor şi tinerilor.
Anual
Comisia de elaborare PDȘ și  organizare oferta educaţională a şcolii
Director
Realizarea    planului     de şcolarizare


Asigurarea asistenţei sanitare şi a protecţiei muncii.
Permanent
Cabinet medical Comisia de CSSM şiCPSI
Director adjunct
Asigurarea  condiţiilor  de sănătate şi de securitate a muncii si pentru prevenirea si stingerea incendiilor
_








3.Conducere operatională
Incheierea contractelor de muncă cu personalul didactic şi nedidactic
Anual
1-17.09.10

Secretariat
Director
Respectarea  metodologiilor de încadrare
Normarea şi utilizarea personalului
din subordine inclusiv in ce priveste conducerea colectivelor de elevi (diriginţi, învăţători)
Anual
17.09.10
Consiliul de Administraţie
Director
Respectarea legislaţiei


Realizarea fişelor posturilor/ descrierilor de rol pentru personalul din subordine.
Anual
30.09.10
Responsabili compartimente
Director
Respectarea legislaţiei


Realizarea procedurilor disciplinare şi de rezolvare a contestaţiilor.
Când este cazul
Consiliul de Administraţie
Director
Respectarea legislaţiei


Realizarea procedurilor de disponibilizare (concediere şi pensionare).
Când este cazul
Consiliul de Administraţie
Director
Respectarea legislaţiei
4. Control / evaluare
Evaluarea periodică a personalului didactic şi nedidactic din subordine.
Anual
Consiliul de Administraţie
Director
Corelarea cu atribuţiile prevăzute în fişa postului


Întocmirea documentelor şi a rapoartelor tematice curente şi speciale, cerute de ISMB, ISJ, CCD, MECI şi autorităţile locale.
Când este cazul
Comisii şi colective de lucru
Director Responsabili comisii şi colective de lucru
Rapoarte întocrmite


Arhivarea şi păstrarea documentelor oficiale privind personalul unităţii şcolare.
Permanent
Secretariat
Director
 Secretar şef
Respectarea legislaţiei













5. Motivare
Repartizarea echitabilă şi în conformitate cu criteriile naţionale şi locale, a stimulentelor materiale şi morale stabilite prin lege pentru cadrele didactice şi nedidactice şi pentru copii şi tineri.
Când este cazul
Consiliul de administraţie
Director
Respectarea legislaţiei


Stimularea, prin mijloace materiale şi morale, a formării şi dezvoltării profesionale.
Permanent
Responsabili compartimente
Consiliul de administraţie
Corelarea cu obiectivele strategiei de dezvoltare resurse umane
6. Implicare şi participare
Asigurarea cadrului instituţional pentru participarea personalului la procesul decizional prin colectivele şi organele de conducere colectivă existente: colectivele de catedră, Consiliul de Administraţie şi Consiliul Profesoral.
Permanent
Responsabili colective de lucru
Director
Participarea personalului la procesul decizional


Realizarea unui sistem intern de comunicare rapid, eficient şi transparent.
Permanent
Responsabili compartimente
Director
Respectarea legislaţiei şi a termenelor stabilite


Încurajarea unei culturi organizaţionale care stimulează comunicarea deschisă, participarea şi inovaţia.
Permanent
Responsabili de compartimente
Director
Implicarea cadrelor în activitatea organizaţiei
7. Formarea /dezvoltare profesională şi personală
Formarea continuă generală -corelată cu evaluarea - a personalului din subordine.
Conform grafice de asistentă
Responsabili de compartimente
Director
Director adjunct
Şefi comisii/ catedre
Corelarea evaluării cu activitatea desfăşurată


Asigurarea consilierii generale şi specifice pentru întreg personalul din subordine.
Permanent
Responsabili de compartimente
Director
Existenţa în şcoală a unei
atmosfere eficiente de lucru










participarea la programe de (auto) formare continuă în management educaţional şi informarea la zi în domeniu.
Permanent
Stagii de formare
Responsabil comisie de perfecţionare
Număr de cadre participante la cursurile de formare
8. Formarea grupurilor / dezvoltarea echipelor
încurajarea unei culturi organizaţionale care stimulează comunicarea deschisă, participarea şi inovaţia.
Permanent
Responsabili de compartimente
Director
Implicarea cadrelor în activitatea organizaţiei


Deformalizarea comunicării în organizaţie
Permanent
Responsabili compartimente
Director
Respectarea legislaţiei şi a termenelor stabilite


Organizarea de activităţi de "loisir" pentru personalul şcolii.
Când este cazul
Responsabili compartimente
Director
Implicarea cadrelor în activitatea organizaţiei
9.  Negocierea /rezolvarea conflictelor
Rezolvarea rapidă, transparentă şi eficientă a conflictelor din interiorul colectivului unităţii şcolare.
Permanent
Responsabili de compartimente
Director
Existenţa în şcoală a unei atmosfere eficiente de lucru


Rezolvarea rapidă, transparentă şi eficientă a conflictelor cu sau între copii şi tineri, cadre didactice şi nedidactice, părinţi, etc.
Permanent
Cadre didactice
Director
Existenţa în şcoală a unei atmosfere eficiente de lucru


III.            RESURSE MATERIALE

Obiective Strategice:

-  Dezvoltarea bazei materiale cu prioritate pentru  sectoarele mai puţin dotate;
-  Accesarea de fonduri prin participare la proiecte de finanţare şi prin mărirea contribuţiei comunităţii locale, ca urmare a adecvării ofertei de şcolarizare la condiţiile locale;
-  Punerea în funcţiune a laboratorului AEL;
-  Acoperirea necesarului de calculatoare şi soft educaţional pentru toate domeniile curriculare;
-  Dezvoltarea modalităţilor de evaluare computerizată;
-  Încurajarea iniţiativelor  elevilor şi antrenarea lor în identificarea de activităţi aducătoare de venituri în folosul şcolii;
-  Valorificarea bazei materiale existente pentru iniţierea de activităţi cultural- sportive.

Funcţia managerială
Activitate
Termene
Resurse umane/ financiare
Responsabilităţi
Indicatori de performanţă
1. Proiectare
Elaborarea proiectului de buget şi a proiectului de achiziţii al unităţii şcolare.
Anual
Contabilitate/ analiza de nevoi
Consiliul de administraţie
Corelarea proiectului cu analiza de nevoi


Identificarea surselor extrabugetare de finanţare.
Permanent
Parteneri locali Spaţii disponibile pentru închiriere
Director
Contabil şef
Veniturile extrabugetare obţinute


Întocmirea documentaţiei pentru  reparaţii, igienizări
Când este cazul
Buget local
Venituri proprii
Director
 Contabil şef
Respectarea legislaţiei
2. Organizare
Achiziţionarea materialelor conform buget alocat pentru dotare, conform legii, pe capitole şi articole bugetare.
1.06.11
Contabilitate/ analiza de nevoi
Director
 Contabil şef
Corelarea repartiţiei bugetare cu lista de priorităţi


Dezvoltarea fondurilor extrabugetare şi repartizarea lor conform priorităţilor.
Când este cazul
Consiliul de administraţie
Director
Respectarea listei de priorităţi


Repartizarea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar achiziţionate, conform planificării.
Când este cazul
Consiliul de administraţie
Director
Asigurarea condiţiilor optime pentru un învăţământ de calitate
3. Conducere operaţională
Realizarea execuţiei bugetare.
Trimestrial
Contabilitate
Director
Respectarea legislaţiei


Realizarea planului de achiziţii.
Anual
Contabilitate
Director
Respectarea listei de priorităţi


Alocarea burselor şi a celorlalte forme de ajutor stabilite prin lege.
Semestrial
Secretariat Contabilitate Comisia diriginţilor
Director
Respectarea criteriilor prevăzute de lege


Utilizarea fondurilor extrabugetare conform priorităţilor stabilite în proiectele şi programele şcolii.
Când este cazul
Venituri proprii, sponsorizări
Consiliul de administraţie
Corelarea cu lista de priorităţi






Asigurarea condiţiilor necesare privind iluminatul, încălzirea, alimentarea cu apă, canalizarea şi paza.
Permanent
Bugetul local
Director Contabilitate
Asigurarea plăţii facturilor pentru utilităţi la termen
4. Control / evaluare
Încheierea exerciţiului financiar.
Anual
Contabilitate
Director
Respectarea legislaţiei


Evaluarea realizării planului de achiziţii şi a utilizării fondurilor extrabugetare.
Trimestrial
Contabilitate
Consiliul de administraţie
Corelarea    cu    lista    de priorităţi


Întocmirea documentelor şi a rapoartelor tematice curente şi speciale, cerute de  ISJ, CCD, M ECTS şi autorităţile locale.
Când este cazul
Responsabili de compartimente
Director
Respectarea legislaţiei şi a termenelor


Întocmirea documentelor legale privind managementul financiar.
Lunar /trimestrial /anual
Contabilitate
Director
Respectarea legislaţiei


Arhivarea şi păstrarea documentelor financiare oficiale.
Anual
Contabilitate
Director
Respectarea legislaţiei
5. Motivare
Asigurarea de servicii (consultanţă şi expertiză, baza logistică, ofertă de spaţii pentru diverse activităţi, etc.) în contrapartidă pentru organizaţii, surse alternative de finanţare.
Când este cazul
Responsabili compartimente/ baza materială a şcolii
Director
Respectarea    prevederilor legale
6. Implicare şi participare
Asigurarea transparenţei elaborării şi execuţiei bugetare.
Permanent
Contabilitate / documente financiare
Director
Asigurarea circulaţiei informaţiilor
7. Formare/ dezvoltare profesională şi personală.
Asigurarea formării specifice şi a consultanţei pentru personalul
financiar si adminitrativ
Permanent
Responsabili compartimente
Director
Racordarea la modificările legislative


                                                                                                                  
8. Formarea şi organizarea grupurilor şi echipelor
Formarea echipei personalului administrativ.
Anual
Ştat de funcţii aprobat
Director
Respectarea fişei postului
9. Negocierea şi rezolvarea conflictelor
Negocierea celor mai bune condiţii financiare pentru execuţia bugetară.
Permanent
Oferte de preţ
Director
 Contabil şef
Respectarea prevederilor legale


Negocierea celor mai avantajoase contracte de sponsorizare şi condiţii pentru obţinerea fondurilor extrabugetare.
Când este cazul
Parteneri locali
Consiliul de Administraţie
Corelarea cu lista de priorităţi

IV.      DEZVOLTARE ORGANIZAŢIONALĂ,  RELAŢII SISTEMICE ŞI RELAŢII COMUNITARE

-  Participarea la programe de finanţare vizând  dotarea tehnica a şcolii şi adaptarea ofertei la cerinţele comunitare;                                                                                       -  Diversificarea şi extinderea relaţiilor cu parteneri educaţionali atât la nivel local cât şi la nivel regional şi European;                                                                                        -  Fructificarea tuturor oportunităţilor oferite de proiecte de colaborare locale, regionale şi europene;                                                                                                                             - Aplicarea şi promovarea sistemului de evaluare în colaborare cu parteneri educaţionali locali;                                                                                                                                         -  Dezvoltarea unor parteneriate între instituţii de acelaşi profil din ţară şi din străinătate;
 - Dezvoltarea unor parteneriate educaţionale cu principalii factori educativi locali şi cu instituţii de acelaşi profil din ţară şi din străinătate.                                                       

     Funcţia managerială
                      Acţiuni
   Termene
Resurse umane/ financiare
   Responsabili
        Indicatori de performanţă
1. Proiectare
Identificarea nevoilor de educaţie ale comunităţii locale şi a posibilităţilor de satisfacere în cadrul normativ existent şi cu resursele disponibile.
Permanent
Comisia de elaborare PDȘ și  organizare oferta educaţională a şcolii
Director
Racordarea    planului    de şcolarizare  la nevoile  de educaţie ale comunităţii


Elaborarea planurilor/ programelor de dezvoltare a unităţii şcolare pentru satisfacerea nevoilor proprii şi ale comunităţii locale.
Anual
Comisia de orientare școlară. profes. și activ. extrașcolare
Director
Dezvoltarea parteneriatului local










Iniţierea de parteneriate şi programe cu instituţii care să promoveze principiile non-discriminării.
Când este cazul
Comisia de orientare școlară. profes. și activ. extrașcolare
Director
Corelarea   cu   analiza   de nevoi


Informarea tuturor categoriilor şi organizaţiilor interesate/ beneficiare în legătură cu activitatea unităţii şcolare şi cu programele naţionale de reformă în curs.
Permanent
Responsabili de proiecte derulate
Director
Diseminarea rezultatelor
2. Organizare
Colaborarea cu autorităţile locale alese în ceea ce priveşte repartizarea şi utilizarea fondurilor pentru funcţionarea, întreţinerea şi repararea unităţii şcolare.
Permanent
Proiect de buget/ Execuţii bugetare
Director
Contabil şef
Corelarea    cu    lista    de priorităţi


Încheierea de contracte cu agenţii economici, ONG şi alte organizaţii privind prestări reciproce de servicii.
Când este cazul
Cadre didactice
Director
Contabil sef
Respectarea legislaţiei
3. Conducere operaţională
Aplicarea programelor naţionale de reformă şi întocmirea documentelor de implementare.

Permanent
Comisii de lucru
Director
Respectarea  măsurilor  de reformă şi implementare


                            







                                                                                      



Stabilirea legăturilor cu autorităţile





 locale, agenţii economici,



instituţiile naţionale şi regionale de



cultură, biserica, alte instituţii




 interesate, pentru creşterea        adecvării ofertei educaţionale a şcolii  la cererea concretă, pentru
Când este cazul
Comisia pentru parteneriat educaţional
Director
Director educativ
Corelarea ofertei cu cererea de educaţie

 Realizarea proiectelor şi

Comisia de urmărire a curățeniei și disciplinei



programelor proprii şi în vederea


creşterii importanţei şcolii ca focar

 de civilizaţie.


Stabilirea legăturilor formale cu
organele de poliţie, pompieri şi
corpul gardienilor publici în vederea asigurării  pazei  şi siguranţei  elevilor şi pentru
prevenirea  şi combaterea
delicvenţei  juvenile.







Permanent


Respectarea regulamentului şcolar


Director













Participarea la realizarea planului





anual    de    inspecţie    (generală,
Conform
Rapoarte de
Director
Corelarea  cu   analiza   de nevoi


tematică şi specială)  împreună cu
solicitărilor
analiză


Inspectoratul Şcolar Judeţean.



4 Control/ evaluare


Permanent


Responsabili de catedră
Comisia de asigurare
a calităţii

Director

Motivarea personalului
Elaborarea instrumentelor de monitorizare şi evaluare utilizabile în activitatea de inspecţie

Anual

Consiliul de Administraţie

Director

Corelarea fişei de asistenţă cu cerinţele curriculum-ului

Aplicarea instrumentelor de monitorizare şi evaluare
Conform grafic
Responsabili de catedră
Director adj.
Respectarea graficelor de asistenţă









                                                                                                                                             



Elaborarea rapoartelor privind activitatea de asigurare a calităţii ofertei educaţionale şi a programelor de îmbunătăţire a calităţii educaţiei.
Semestrial
Rapoarte responsabili catedră
Director adj.
Elaborarea planului de măsuri în acord cu analiza de nevoi


Întocmirea documentelor de evaluare a realizării proiectelor de reformă.
Când este cazul
Responsabili de comisii
Director
Informarea corectă privind stadiul de realizare


Întocmirea raportului anual de activitate a unităţii şcolare.
Anual
Consiliul de administraţie
Director
Analiza tuturor sectoarelor de activitate
5. Motivare
Oferirea cadrului logistic (spaţii, aparatură, expertiză /consultanţă, etc.) pentru programele şi activităţile comunitare.
Când este cazul
Baza materială a şcolii
Director
Asigurarea condiţiilor necesare programelor şi activităţilor comunitare
6. Implicare şi participare
Implicarea organizaţiilor sindicale în procesul decizional şi în rezolvarea problemelor şcolii.
Conform grafic de lucru
Membrii de sindicat
Director    
Participarea reprezentantului membrilor de sindicat la Consiliul de administraţie


Organizarea întâlnirii periodice cu reprezentanţii comunităţii locale: membrii în organele alese de conducere de la nivel local, părinţi, oameni de afaceri, reprezentanţi ai bisericii şi ai organizaţiilor culturale, etc., privind creşterea adecvării ofertei educaţionale a şcolii la specificul comunitar.
Când este cazul
Comisia de orientare școlară. profes. și activ. extrașcolare
Director  adj Coordonator cu proiecte educative
Corelarea ofertei cu cererea de educaţie
7.Formare/dezvoltare profesională şi personală
Organizarea diferitelor forme de
prezentare a ofertelor de pregătire profesională
Conform solicitărilor
Diriginţii
Coordonator cu proiecte educative Director adj.
Corelarea cu ofertele de pregătire profesională








                                                                                                                


8. Formarea şi organizarea grupurilor şi echipelor
Organizarea unor echipe mixte sau participarea personalului din şcoală la diferite proiecte de dezvoltare comunitară şi la alte proiecte locale, naţionale şi internaţionale.
Când este cazul
Comisia de orientare școlară. profes. și activ. extrașcolare
Director
Dezvoltarea parteneriatelor
9. Negocierea şi rezolvarea conflictelor
Negocierea celor mai avantajoase condiţii de sprijin comunitar pentru unitatea şcolară.
Când este cazul
Director
Comisia de orientare școlară. profes. și activ. extrașcolare
Director
Participarea la acţiuni comune cu comunitatea locală


Rezolvarea rapidă, transparentă şi eficientă a conflictelor cu reprezentanţii autorităţilor /comunităţii, regiile autonome de servicii, instituţii religioase şi culturale, etc.
Când este cazul
Director
Comisia de orientare școlară. profes. și activ. extrașcolare
Director
Respectarea prevederilor legale


                                             
                                   DIRECTOR,                    
                         PROF.  PORAN CAMELIA








                                                

Niciun comentariu: